• Minun matkani
  • Soitamme sinulle
    Nimi Sukunimi
    Puhelinnumero
    Sähköposti
    Päivämäärä
    Koska haluaisit meidän soittavan?
    Lähetä soittopyyntö
  • 09 4245 4208
 
Täältä löydät vastaukset matkaasi koskeviin kysymyksiin!

Olemme koonneet tähän kysymykset, joihin asiakasneuvontamme vastaa päivittäin. Sivulla on hyödyllisiä linkkejä, joista löytyy tarkempia vastauksia. Hyvää matkaa!

En ole saanut matkalippuani, vaikka olen maksanut matkani?
Joskus matkalippujen lähettämisessä voi olla viivettä ja voi kestää muutaman tunnin ennen kuin lippu saapuu s postiisi. Jos et ole saanut lippuasi kahden tunnin kuluessa matkan varaamisesta, ota yhteyttä asiakasneuvontaamme. Tarkistathan myös, olisiko lippu päätynyt roskapostiisi.

Matkani suoritetaan reittilennoin, mitä tämä tarkoittaa?
Reittilennoin (dynaaminen lento) suoritettava matkapaketti tai pelkkä lento eroaa perinteisestä valmismatkasta siinä, että se muodostetaan reaaliajassa käyttäen erilaisia online-järjestelmiä, jotka kokoavat saatavilla olevat palvelut yhteen. Myös hinta on reaaliaikainen, joten tällainen matka on maksettava heti varauksen yhteydessä.
Koska näitä matkoja ei voi jälleenmyydä, sovelletaan näihin matkaehtojen erityisehtoja. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että matkapakettiin/pelkkiin lentoihin ei voi tehdä muutoksia, eikä näistä peruutuksen yhteydessä palauteta rahaa.


Miten saan PNR/E-lipun numeron lennolleni?
Kaikilla lentoyhtiöillä on omat sääntönsä, mutta Pegasukselle, Finnairille ja Sunexpressille voit kirjautua varausnumerollamme. Norwegianille voit pyytää lentosi PNR viitteen asiakasneuvonnastamme 2 viikkoa ennen matkaasi.

Voinko tehdä lähtöselvityksen ennen matkaa verkossa?
Lähtöselvityksen ja mahdollisten lisäpalvelujen (istumapaikka, ateria yms.) tilaamisen voit tehdä noin 3-1 päivää ennen suunniteltua lähtöä kirjautumalla lentoyhtiösi palveluun. Lue lisää täältä: mixxtravel.fi/matkat/kaikki-lentamisesta
 
En pääse kirjautumaan lentoyhtiön sovellukseen
Meidän matkoillamme et pysty kirjautumaan sovelluksissa varausnumerollamme. Voit kirjautua lentoyhtiöiden palveluun täältä löytyvillä ohjeilla: mixxtravel.fi/matkat/kaikki-lentamisesta
Kirjauduttuasi löydät  varaustunnuksen (PNR viite), jolla voit kirjautua sovellukseen. Norwegianille voit pyytää lentosi PNR viitteen asiakasneuvonnastamme 2 viikkoa ennen matkaasi.

Mikä on lentoni lipputyyppi?
Meidän lipputyyppimme lennoilla on Lowfare-Light-Economy. Lippuihin kuuluu 1 käsimatkatavara/henkilö. Asiakasneuvontamme kautta voit ostaa ruumaan menevän matkatavaran (1/henkilö). Lisämatkatavarat voit tilata lentoyhtiöltäsi.

Matkalipussani ei ole kuljetuksen aikatauluja?
Emme ilmoita kuljetuksen aikatauluja kohteeseen saavuttaessa, koska ne ovat lentoihin sidonnaisia ja saattavat muuttua. Teitä on kuljettaja tai opas kentällä vastassa, kun saavutte kohteeseen. Paluulennon hakuajan voitte katsoa täältä 24 tuntia ennen lentoanne: Kotimatka

En pysty lisäämään lapseni syntymäaikaa matkustajatietoihin, kuinka toimin?
Yleisin syy tähän on se, että järjestelmässämme teidän tulee kirjoittaa lastenne tiedot siinä järjestyksessä, kun olette hakukoneeseen alunperin laittaneet. Jos avaatte kalenterin, näette että se antaa vain tietyt vuodet vaihtoehdoiksi. Esimerkiksi, jos haette kaksi aikuista ja kaksi lasta ja olette laittaneet ensin neljävuotiaan ja sitten kuusivuotiaan, tulee heidän tietonsa kirjata tässä järjestyksessä matkustajatietoihin lasten kohdalle.

Onko teillä oppaita kohteessa?
Meillä on suomalaisia oppaita useimmissa kohteissamme-muutamat kohteet, kuten Heraklion, Rethymno ja kaikki Espanjan kohteet, ovat omatoimikohteita. Jos lomailet kohteessa ilman opaspalvelua, voit aina ottaa yhteyttä lähimpään oppaaseen puhelimitse. Löydät puhelinnumeron matkalipustasi.

Milloin saan lentolipun?
Me emme lähetä erikseen lentolippuja, mutta lentosi tiedot ovat matkalipussasi sekä tarvittavat tiedot kuinka kirjautua lentoyhtiön sivuille löydät täältä: mixxtravel.fi/matkat/kaikki-lentamisesta. Lentokentällä virkailijat löytävät tietonne passin tai kuvallisen henkilökortin avulla (henkilökortti koskee EU-maiden kohteita).

Saanko pitää huoneeni koko loman ajan?
Jos lentosi lähtee ennen klo 00.00, alkaa hotellivarauksesi kyseisenä päivänä, jotta huone olisi käytössäsi hotellille saavuttaessa. Meiltä menee tieto varauksestasi hotellille, joten sinun ei tarvitse itse olla yhteydessä hotelliin myöhäisestä saapumisajasta. Uloskirjautuminen tapahtuu viimeistään klo 12 paluupäivänä, joskus jopa aikaisemmin. Tämä syystä, että huone valmistellaan seuraavaa vierasta varten. Tämä pätee, vaikka lähtösi olisi vasta illalla tai yöllä. Voit mahdollisesti sopia hotellin kanssa myöhäisestä uloskirjautumisesta maksamalla lisämaksun. Tämä pitää sopia paikan päällä. Matkaasi kuuluvat ruokailut päättyvät paluupäivänä normaalisti myös klo 12:00.

Matkustan pyörätuolin kanssa, kuinka toimin?
Koska tarvitset lentoyhtiön hyväksynnän pyörätuolillesi, pyydämme sinua ilmoittamaan viimeistään viikkoa ennen lentoasi seuraavat tiedot:

Vammaistunnus (Disability ID) 
Pyörätuolin paino ilman akkua (Weight of wheelchair without battery) 
Mitat auki taitettuna (Dimensions when folded open) 
Mitat taitettuna (Dimensions when folded)  
Akkutyyppi (Battery type) 
Akun paino (Battery weight) 
Akun jännite ja teho (Battery voltage and power) 
Pyörätuolin merkki ja malli (Wheelchair brand and model)

Lähetä tiedot s-postilla osoitteeseen [email protected] nimesi ja varausnumerosi kanssa. 

Kun matkustat pyörätuolin kanssa, ja olet tilannut kuljetuksen, ilmoitathan asiasta viikkoa ennen matkaasi.

Lue lisää: mixxtravel.fi/matkat/kaikki-lentamisesta

Tarvitsenko viisumin, entä passi?
Suomen kansalaiset eivät tarvitse viisumia Turkkiin alle kolmen kuukauden lomamatkoja varten.  Suosittelemme, että passisi on voimassa 6 kuukautta kotiinpaluun jälkeen ennakoimattomien tilanteiden varalta (virallinen ohjeistus 150pv/5kk maahan saapumisen jälkeen mfa.gov.tr )

Kreikkaan tai Espanjaan matkustettaessa Suomen kansalainen ei tarvitse viisumia, mutta sinulla tulee olla (voimassa koko matkan ajan) joko passi tai polisiin myöntämä henkilötodistus, mukanasi.

Suomen kansalaiset tarvitsevat viisumin Egyptiin. Viisumin voi ostaa saavuttaessa Egyptiin hintaan ​25 USD (hinta voi muuttua ilman erillistä ilmoitusta). Passin on oltava voimassa vähintään 6 kuukautta Egyptiin saapumisen jälkeen. Kaikilla matkustajilla tulee olla oma passi, jossa on kaksi tyhjää sivua.

Jos et ole Suomen kansalainen, ota yhteyttä kohdemaan lähetystöön/konsulaattiin.

Muista, että olet vastuussa siitä, että passisi on voimassa ja kyseisen maan voimassaolevien sääntöjen mukainen. Jos sinulta evätään pääsy maahan edellä mainitun vuoksi, Mixx Travel ei ole vastuussa mahdollisista aiheutuneista kuluista.

Nimessäni on ö,ä, å ja/tai väliviiva, kuinka kirjoitan nimeni varauksen yhteydessä?
Lennonvarausjärjestelmissä, joiden kieli on yleensä englanti, skandinaaviset kirjaimet Å, Ä ja Ö muutetaan seuraavasti:
Å=AA
Ä=A tai AE
Ö=O tai OE
Väliviiva tai heittomerkki nimessä jätetään pois tai korvataan välilyönnillä.
Esim. Yrjö-Aapeli Ylä-Metsä=YrjoAapeli YlaMetsa tai Yrjoe Aapeli Ylae Metsae

Kirjoita nimesi kokonaisuudessaan, kuten se on passissa kirjoitettu. Ota huomioon, että yleensä lentolipuissa on tilaa noin 20-30 merkille etu- ja sukunimeä varten. Tämä rajoitus johtuu lentoyhtiöiden käyttämistä varausjärjestelmistä, jotka eivät tue pitkiä nimiä. Jos sinulla on erityisen pitkä nimi, otat yhteyttä asiakasneuvontaamme. Nimen täytyy olla oikeassa järjestyksessä (esim. Matti Mäkelä ei Mäkelä Matti).

Puhelinnumerossani on suuntanumeron nolla, kuinka toimin?
Jos numeroosi tuli suuntanumeron nolla varauksen yhteydessä, sinun ei tarvitse huolestua. Poistamme nollan, jos otamme sinuun yhteyttä puhelimitse.

Voinko lisätä kuljetuksen ja/tai matkatavaran varauksen jälkeen?
Kyllä-voit ostaa kuljetuksen ja/tai matkatavaran viimeistään viikkoa ennen lähtöä ottamalla yhteyttä asiakasneuvontaamme.