MATKAN JÄLKEEN
UNOHTUNEET MATKATAVARAT
Unohtuneita matkatavaroita tulee tiedustella heti kotiintulon jälkeen. Kattaaksemme tiedustelusta aiheutuvat kustannukset (puhelin- ja faksikulut jne.), perimme 20€, joka lankeaa maksettavaksi riippumatta siitä, löytyykö ko. tavara tai ei. Jos kadonnut matkatavara löytyy, henkilökuntamme noutaa sen ja se säilytetään lähimmässä kohdetoimistossa. Henkilökuntamme voi joissakin tapauksissa auttaa ja lähettää tavarat postitse lisämaksua vastaan. Elektroonisten laitteiden (puhelimet, tietokoneet, tabletit, ym.) lähettäminen postitse ei ole sallittua.
Huom., jos unohdat omaisuuttasi lentokentälle/lennolle, pyydämme sinua olemaan yhteydessä lentoyhtiöön/lentoaseman löytötavaratoimistoon; me emme saa ilmoitusta/tietoja unohdetuista tavaroista, eikä meillä ole oikeuksia niitä puolestasi noutaa.
KADONNUT / RIKKOONTUNUT
MATKATAVARA
Jos
matkatavarasi rikkoontuu tai katoaa lennon aikana, pitää sinun välittömästi
laskeutumisen jälkeen, ennen tulliselvitystä, ottaa yhteys lentoyhtiöön
/tulopalveluun lentokentällä ja tehdä vahinkoilmoitus (PIR-raportti). Sitä
tarvitaan korvausasioissa vakuutusyhtiön ja lentoyhtiön kanssa. Muistathan, ettei
PIR-raporttia voi tehdä jälkikäteen.
Kohteessa sekä lentokenttäkuljetuksilla olet itse vastuussa matkatavaroistasi.
On sinun vastuullasi varmistaa, että matkatavarat on sijoitettu linja -auton
tavaratilaan ja että matkatavarat, päällysvaatteet ym henkilökohtaiset tavarat
eivät unohdu bussiin. Kun poistut bussista, sinun on myös huolehdittava siitä,
että otat oikean matkalaukun. Jos otat vahingossa väärän matkalaukun, on sinun
vastuullasi varmistaa, että matkalaukku toimitetaan oikealle omistajalle ja
olet vastuussa kaikista tähän liittyvistä kuluista.
REKLAMAATIOT
On kaikkien
edun mukaista käsitellä mahdolliset virheet tai puutteet jo lomasi aikana.
Siksi on tärkeää, että otat välittömästi yhteyttä oppaisiimme matkakohteessa huomatessasi ongelmia. Huomioi, että jos et välittömästi ota kohteessa yhteyttä
oppaaseen, voit menettää oikeutesi korvauksen saamiseen. Matkamyyjillämme Pohjoismaissa ei ole mahdollisuutta olla suoraan yhteydessä
esimerkiksi hotelleihin - siksi sinun tulee heti kääntyä kohdeoppaiden puoleen.
Jos haluat tehdä reklamaation matkasi jälkeen, voit lähettää kirjallisen
valituksen osoitteeseen:
[email protected]. Muista liittää mukaan varausnumerosi.