• Minun matkani
  • Soitamme sinulle
    Nimi Sukunimi
    Puhelinnumero
    Sähköposti
    Päivämäärä
    Koska haluaisit meidän soittavan?
    Lähetä soittopyyntö
  • 09 4245 4208

KOHTEESSA


OPASPALVELU:
Meillä on mukavat ja asiansa osaavat suomalaiset oppaat niin Turkissa, Kreetalla kuin Rodoksellakin. Saapuessasi he toivottavat sinut tervetulleeksi lentoasemalla ja ohjaavat sinut bussille, jos olet ostanut kuljetuksen. 
Haluatpa sitten saada tietoa Alanyan parhaista ostosmahdollisuuksista tai Kreetan retkistä, oppaasi on helposti saavutettavissa puhelimitse 24/7. (Kreeta : +306993225281 Turkki: +905397743700 Rodos:+30 693 117 6252). Jos kyseessä on hätätapaus, ohjaa oppaasi sinut esim. lääkärille. Heidät voit tavata myös hotellipäivystyksillä-päivystysajat näet täältä: enjoy.mixxtravel.com/fi

Huomaa, että joissakin kohteissamme on rajoitettu opaspalvelu tai kohde on omatoimikohde (esim. Heraklion ja kaikki Espanjan kohteet. Alanyan keskustan ulkopuolella sijaitseviin hotelleihin ei välttämättä järjestetä hotellipäivystyksiä).

SISÄÄN-/ULOSKIRJAUTUMINEN
Kansainvälisten hotellisäännösten mukaan sisäänkirjautuminen alkaa saapumispäivänä kl 14-15. Tämä koskee myös yöllä tai aikaisin aamulla saapuvia asiakkaita. Samojen sääntöjen mukaisesti uloskirjautuminen tapahtuu viimeistään kl 12 paluupäivänä, jotta huone ehditään valmistella seuraavalle vieraalle. Tämä pätee, vaikka lähtösi olisi vasta illalla tai yöllä.

Käytännön vinkkejä

Matkatavarat: Jos lähtösi on myöhään, saatat joutua huolehtimaan matkatavaroistasi itse uloskirjautumisen jälkeen. Monet hotellit tarjoavat kuitenkin matkatavarasäilytystä ja pesytymistilat.

Joustavat kirjautumisajat: Voit mahdollisesti sopia hotellin kanssa aikaisesta sisäänkirjautumisesta tai myöhäisestä uloskirjautumisesta maksua vastaan. Tämä täytyy sopia suoraan hotellin kanssa paikan päällä.

Ruokailut: Matkaasi kuuluvat ruokailut päättyvät paluupäivänä normaalisti kl 12.00. tai lähtöhetkellä.

Esimerkki: Jos lentopäiväsi ovat 3.6-11.6, hotellihuone on varattu käyttöösi 2.6-10.6. Tämä tarkoittaa, että huone on käytössäsi saavuttaessa ja uloskirjautuminen tapahtuu 10.6 kl 12 mennessä. Ruokailut ja palvelut ovat saatavilla hotellin aikataulujen mukaisesti.
Lento- ja hotellipäivät on merkitty matkalippuusi, joten voit aina tarkistaa ne sieltä.

HOTELLIVERO
Kreikan viranomaiset perivät veroa hotellimajoituksesta. Tämä vero vaihtelee hotellin luokituksen (tähtien määrä) ja majoituksen keston mukaan. Vero maksetaan suoraan hotellille sisäänkirjautumisen yhteydessä. Huomaathan, että Mixx Travelin hotelliluokitus voi poiketa virallisesta hotelliluokituksesta. Näissä tapauksissa vero maksetaan virallisen luokituksen mukaan.


Hinnat per huone / huoneisto per yö alk. 1.1.2024 
Hotelli / huoneistohotelli 1-2 tähteä: 1.5€
Hotelli / huoneistohotelli 3 tähteä: 3€
Hotelli / huoneistohotelli 4 tähteä: 7€
Hotelli / huoneistohotelli 5 tähteä: 10€

Hotellivero on käytössä myös Espanjassa, ja sen suuruus riippuu kaudesta, kohteesta ja hotelliluokituksesta.

Turkin kohteissa ei tällä hetkellä peritä veroa.

LENTOKENTTÄKULJETUKSET
Lentokenttä- ja hotellikuljetukset eivät sisälly matkan hintaan, mutta ne voi ostaa varauksen yhteydessä. Kun saavut kohteeseen, on sinua vastassa kuljettaja/opas ohjaamassa kuljetukseesi. Suuntaa heti bussille matkatavaroidesi kanssa, sillä bussit odottavat vain rajoitetun ajan. Jos viivästyt passintarkastuksessa tai muualla, pyydä kanssamatkustajaa ilmoittamaan oppaalle tai soita palvelunumeroon, joka löytyy matkalipustasi.
 
Olet vastuussa omista matkatavaroistasi lentokenttäkuljetuksen aikana. Varmista, että tavarasi sijoitetaan bussin tavaratilaan, ja tarkista poistuessasi, että otat mukaasi oikeat matkalaukut. Jos otat vahingossa väärän laukun, olet vastuussa sen palauttamisesta ja mahdollisista kuluista.
 
Lentokenttäkuljetus tulee ostaa etukäteen. Emme voi taata paikkoja bussissa ilman varausta. Lisätietoja ja hinnat löydät verkkosivuiltamme.
 
Jos olet varannut vain lennot ja kuljetuksen, löydät jättö- ja hakupaikan tiedot täältä: Kuljetus kohteessa.
 
Jos et käytä varattua kuljetusta, ilmoitathan siitä asiakasneuvontaamme tai oppaalle saapuessasi.

Varattua ja maksettua kuljetusta ei voi peruuttaa.

Rajallisen tavaratilan vuoksi bussit eivät kuljeta polkupyöriä, surffi- tai paddlelautoja tai muita suuria matkatavaroita.

Jos matkatavarasi ylittävät sallitun määrän, kuljetuksesta voidaan kieltäytyä.

Sylilapsen tai taaperon turvaistuinta ei voi tilata ennakkoon.

KOTIMATKA
24 tuntia ennen paluumatkaa voit mennä älypuhelimella, tabletilla tai tietokoneella osoitteeseen kotimatka.mixxtravel.fi  ja katsoa mihin aikaan bussi noutaa sinut hotelliltasi. Jos sinulla ei ole nettiyhteyttä, voit pyytää apua hotellin vastaanotosta.


KORKEA- / MATALASESONKI

Korkeasesonki on normaalisti kesäkuun alusta syyskuun loppuun. Suosittelemme että valitset matalasesongin aikana sekä korkeasesongin alussa ja lopussa parempitasoisen hotellin. Monet pienet hotellit Välimeren alueella lämmitetään aurinkoenergialla ja siksi saattaa sekä lämpöä että lämmintä käyttövettä olla saatavilla rajoitetusti. Suurimmassa osassa hotelleja on ilmastointi huoneessa tai huoneistossa - yleensä maksua vastaan. Joissakin hotelleissa on keskusilmastointi, ja se on päällä vain tiettyinä aikoina päivästä tai vain vuoden kuumimpina kuukausina.  Matalasesongin aikana monet hotellit sulkevat ulkorakennukset ja -palvelut, kuten ravintolat, uima-altaat, vesiliukumäet, jne. Hotellien viihde- ja aktiviteettitarjonta on vähäisemmän asiakasmäärän johdosta myös hyvin rajoitettua. Sesonkiajan ulkopuolella, kun hotellissa ei ole niin paljon vieraita, saatetaan ateriat tarjoilla annoksina- tämä pätee myös silloin, kun ateriat tarjotaan yleensä buffetista.
Huomioithan myös että monet alueen ravintolat, baarit jne. voivat olla suljettuina matalasongin aikana, ja kohteet ovat yleensäkin rauhallisempia niinä aikoina, jolloin alueella ei ole paljon matkailijoita.


VILINÄÄ JA VILSKETTÄ 

Suurimmassa osassa turistikohteista on paljon elämää ja vilskettä. Hotellia ympäröiviltä kaduilta, läheisistä hotelleista, hotellin omista palveluista, paikallisesta elämästä, eläimistä jne. saattaa kantautua kovaa ääntä (myös öisin), vaikka sitä ei ole erikseen kerrottu hotellikuvauksessa. Keskustassa sijaitsevien hotellien ympäristössä on luonnollisesti elämää, liikennettä, ravintoloita, baareja jne. Useimmissa kohteissa rakennetaan myös jatkuvasti uutta, ja rakentamisesta saattaa kantautua meteliä. Paikallisviranomaiset ilmoittavat meille hyvin harvoin etukäteen näistä rakennustöistä. Suurimmat rakennustyöt tehdään kuitenkin matalasesongin aikana.


ELÄIMET JA HYÖNTEISET

Huolimatta hotellien tasosta, saattaa huoneessasi/huoneistossasi esiintyä hyönteisiä, kuten muurahaisia, hyttysiä, torakoita jne. Nämä hyönteiset voivat hakeutua sisätiloihin ruoan tai kosteuden perässä. Hotellit tekevät parhaansa estääkseen niiden pääsyn huoneisiin, mutta trooppisilla ja lämpimillä alueilla niiden esiintyminen on yleisempää kuin Suomessa. Hyttysiltä voi suojautua tehokkaasti hyttyskarkotteilla, joita saa apteekeista ja paikallisista kaupoista. Lisäksi kannattaa käyttää pitkähihaisia paitoja ja pitkälahkeisia housuja etenkin illalla ja yöllä, kun hyttyset ovat aktiivisimmillaan.
Joissakin kohteissa voi olla irrallaan juoksevia koiria. Ne voivat olla alueen paikallisia koiria, jotka eivät aiheuta vaaraa, mutta voivat haukkua ja aiheuttaa melua. Kissoja on hotellialueilla ja avoimissa ulkoravintoloissa-toivomme, että et ruoki niitä, jotta eläinten määrä ei kasva hallitsemattomasti.
Jos hyönteisistä/eläimistä on haittaa, ilmoita asiasta oppaille tai hotellin henkilökunnalle, jotka ovat valmiita auttamaan ja ratkaisemaan tilanteen parhaalla mahdollisella tavalla.


SAIRAUDET JA VARKAUDET

Jos sairastut tai joudut rikoksen uhriksi, toimi seuraavasti:
Ota välittömästi yhteyttä oppaisiimme. He auttavat sinua kaikissa käytännön toimissa, kuten lääkärikäynneissä ja rikosilmoituksen tekemisessä. 
Muista pyytää kirjallinen todistus tapahtuneesta, jos aiot vaatia korvausta  vakuutusyhtiöstä kotiinpaluusi jälkeen. Muistathan myös tarkistaa, että sinulla on voimassaoleva matkavakuutus. Säilytä arvotavarasi, rahasi ja passisi huolellisesti matkan aikana. 
Huomioithan, että asiakasneuvontamme ei voi olla suoraan yhteydessä paikallisiin viranomaisiin tai hotelleihin puolestasi.


HUONO VATSA
Vatsavaivat ovat yleisimpiä sairauksia ulkomaan matkailijoiden keskuudessa. Huono vatsa voi johtua monista syistä: liikaa kylmiä juomia, riittämätön käsihygienia, ilmastointilaitteiden liiallinen käyttö tai eri bakteerikanta. Kaikkien kohteidemme hotellit, keittiöt, ruoka, baarit ym. tarkastetaan säännöllisesti paikallisten terveysviranomaisten toimesta. Jos sairastut, ota välittömästi yhteyttä oppaisiimme, jotta he voivat järjestää sinut lääkärille. Muista pyytää asiakirjat lääkäriltä/sairaalasta, jos aiot hakea kotiin palattuasi korvausta sairauden vuoksi menetetystä lomasta.


OSTOKSET

Me emme vastaa ostoksistasi, tai jos olet mielestäsi tullut petetyksi kaupanteossa. Emme ota vastuuta myöskään kaupanteosta suosittelemissamme liikkeissä. Suositukset perustuvat hyviin kokemuksiin ja hyvään maineeseen. Emme myöskään neuvottele puolestasi suosittelemistamme liikkeistä ostetttujen tavaroiden mahdollisista korjauksista - riippumatta oppaiden tai myyjän antamista tiedoista. Monissa kohteissa, erityisesti markkinoilla ja basaareissa, on laaja valikoima tunnettujen merkkituotteiden kopiota, esimerkiksi vaatteita, kenkiä, laukkuja, silmälaseja jne. Ole tarkkana, ettet sekoita aitoja tuotteita väärennöksiin.  Sinun tulee olla tarkkana tullimääräysten noudattamisessa, varsinkin jos ostat suuria määriä tavaroita ja haluat kuljettaa ne Suomeen. 


HISTORIALLISET LÖYDÖKSET

Kohteistamme on kiellettyä viedä pois historiallisia ja arkeologisia esineitä, mukaan luettuna kivet, jos niistä ei ole kirjallista lupaa. 


ESITTEEN JA KOTISIVUJEN KUVAT

Kotisivuilla olevat kuvat on otettu laajakulmaobjektiivilla, minkä vuoksi esimerkiksi uima-altaat ja huoneet voivat näyttää todellista suuremmilta. Lisäksi huonekuvien sisustuksessa, ulkonäössä ja huonekaluissa saattaa olla merkittäviäkin eroja. Huomaathan, että hotelli ei välttämättä majoita sinua juuri siihen huoneeseen, jonka näet kuvissa.


MAJOITUS

Budjetti- ja economy huoneet
Joissakin hotelleissa voit valita budjettihuoneen tai -huoneiston. Ellei toisin mainita, nämä vastaavat hotellin standardihuonetta tai -huoneistoa. Huoneiden sijainti/näkymä on määrittelemätön ja niissä ei välttämättä ole parveketta tai terassia.
 
Huoneistohotelli
Huoneistomajoituksessa ruokailut eivät sisälly hintaan, mutta useimmissa paikoissa aamiaisen voi ostaa suoraan ravintolasta. Suosittelemme tuomaan omaa kahvia (sekä suodatinsuppilon ja suodatinpaperit, jos huoneistossa ei ole kahvinkeitintä), tiskausvälineet sekä WC-paperia. Useimmissa huoneistoissa on saavuttaessa jonkin verran WC-paperia, mutta lisää täytyy ostaa itse. Huomioi myös, että keittiövälineet ovat hyvin yksinkertaiset. Joistakin huoneistohotelleista puuttuvat myös yhteistilat ja huoneistojen sisustus on yksinkertainen.
 
Studio / Yksiö
Studioissa on yksi huone, jossa on sänky ja keittiönurkkaus.
 
Kaksio
Kaksioissa on makuuhuone ja olohuone, jossa on keittiönurkkaus. Olohuoneessa on lisäksi yksi tai useampia vuodesohvia.
 
Kolmio
Kolmioissa on kaksi makuuhuonetta ja olohuone, jossa on keittiönurkkaus. Olohuoneessa on lisäksi yksi tai useampia vuodesohvia. Joissakin kolmioissa on erillinen keittiö.
 
Huomaa: Hotelleissa ei välttämättä ole ilmastointia yleisissä tiloissa. Jos huonekuvauksen yhteydessä mainitaan neliömäärät, ne sisältävät myös kylpyhuoneen ja parvekkeen.
Joissakin hotelleissa voit valita budjettihuoneen tai -huoneiston. Ellei toisin mainita, nämä vastaavat hotellin standardihuonetta tai -huoneistoa. Huoneiden sijainti/näkymä on määrittelemätön ja niissä ei välttämättä ole parveketta tai terassia.

HOTELLIKATEGORIAT
X: Halvin majoitustyyppi. Yksinkertainen hotelli tai pensionaatti ilman yhteistiloja. Kaikissa huoneissa on suihku ja WC.
 
XX: Samantasoinen kuin X-tason hotelli, mutta usein mukana sisääntuloaula tai vastaanotto, baari ja aamiaisravintola. Joissakin hotelleissa on myös uima-allas. Vaikka yhteistiloja ei olisi, hotellissa saattaa olla useampia majoitusvaihtoehtoja kuin X-tason hotellissa.
 
XXX: Keskitason hotelli, jossa on enemmän palveluita, kuten aula, baari, ravintola ja uima-allas. Kaikissa huoneissa on suihku, WC ja usein parveke.
 
XXXX: Keskitasoa parempi hotelli, jossa on hyvät palvelut. Kaikissa huoneissa on suihku ja WC, usein parveke, TV, minibaari, puhelin ja ilmastointi.
 
XXXXX: Luksushotelli monilla mukavuuksilla.
 
+: Annamme plussan, jos hotelli on mielestämme hieman annettua luokitusta parempi.
 
Huomaa, että hotellin luokitus annetaan (kohdemaan viranomaisten toimesta) hotellikokonaisuuden perusteella. Yleissääntönä: mitä enemmän palveluita ja tiloja, sitä korkeampi luokitus. Tähtiluokitus ei välttämättä kerro siivouksen, henkilökunnan tai muiden palvelujen laadusta, eikä se ole suoraan verrattavissa suomalaisiin tai keskieurooppalaisiin standardeihin.


KUNTOSALI & FITNESS

Monet hotellit tarjoavat aktiviteetteja, kuten kuntoilua, joogaa, aerobicia tai vastaavia. Osallistuminen on omalla vastuullasi. Hotellin tarjoamat kuntosalit ovat usein pieniä ja niissä on vaatimaton varustus eivätkä ne sovellu aktiiviharrastajalle.


HOTELLISÄÄNNÖT

Jokaisella hotellilla ja huoneistolla on omat majoittumissääntönsä, jotka on hyvä ottaa huomioon. 


Ruoka ja juomat: Useimmissa hotelleissa on sääntö, että hotellialueelle tai huoneisiin ei saa tuoda ulkopuolelta ostettuja ruokia ja juomia. 


Vieraiden tuominen: Huoneisiin tai huoneistoihin ei saa tuoda vieraita, joita ei ole mainittu matkalipussa. 


Minibaari: Joissakin hotellihuoneissa on minibaari, joka on täytetty juomilla. Muistathan, että minibaari on tarkoitettu vain hotellin tarjoamille tuotteille, eikä siihen saa laittaa omia juomia tai elintarvikkeita.


Lisämaksut: Hotellit ja huoneistohotellit saattavat periä lisämaksuja esimerkiksi lastensängystä, ilmastoinnista, tallelokerosta ja erilaisista aktiviteeteista. Myös mahdolliset vahingot hotellin omaisuudelle voivat aiheuttaa lisäkuluja. Nämä maksut maksetaan suoraan hotelliin ennen uloskirjautumista.


Takuumaksu: Joissakin hotelleissa peritään sisäänkirjautumisen yhteydessä takuumaksu (käteisellä tai luottokorttivarauksena), joka kattaa esimerkiksi minibaarin käytön, ravintolakulut, allaspyyhkeet tai rantapyyhkeet. Takuumaksu palautetaan uloskirjautumisen yhteydessä, kun kaikki maksut on selvitetty.

 

MUUT ASIAKKAAT-MUUT KANSALLISUUDET
Hotelleissamme majoittuu monen eri ikäisiä ja eri kansallisuuksia edustavia asiakkaita. Mixx Travel ei saa tietoja yksittäisten hotellien asiakkaiden kansallisuuksista tai ikäryhmistä, joten emme tiedä, onko hotellissa paljon lapsiperheitä tai esimerkiksi nuoria aikuisia. Jokainen vieras on vastuussa omasta käytöksestään, ja hotellien henkilökunta pyrkii aina takaamaan kaikille vieraille mahdollisimman mukavan ja rauhallisen majoituksen.

 

ESTEETTÖMYYS

Kohteitamme ei voi luokitella täysin esteettömiksi - maasto on usein kumpuilevaa ja jalkakäytävien reunat hyvin korkeita. Hotellejamme ja huoneistojamme ei myöskään voi luokitella esteettömiksi, ellei toisin erikseen mainita hotellikuvauksessa. Huomioi, että vain harvoissa hotelleissa ja huoneissa on esimerkiksi leveämmät oviaukot, apuvälineitä WC:ssä, suurempi hissi jne., jotka soveltuisivat esteettömään liikkumiseen pyörätuolilla. Esteettömät hotellit löytyvät useimmiten korkeamman luokituksen hotelleista.

 

SÄNGYT

Huoneissa, joissa on kolme sänkyä, saattaa kolmas sänky olla tuotu sinne vain oleskelusi ajaksi. Huoneessa voi olla ahdasta, ja lisävuode ei useimmiten ole samaa tasoa kuin muut sängyt; se saattaa olla retkisänky tai pedattava nojatuoli. Normaalisti yhdessä huoneessa ei saa yöpyä yli kolmea henkilöä.
Kaksioiden lisävuoteet kolmannelle ja neljännelle henkilölle ovat useimmiten olohuoneessa olevia vuodesohvia.

 

SIIVOUS

Siivous ei ole verrattavissa skandinaaviseen standardiin. Huoneesi siivous voi tapahtua joko aamulla tai iltapäivällä ja huoneet siivotaan yleensä kolme kertaa viikossa. Siivoukseen kuuluu lattioiden pesu, kylpyhuoneen yksinkertainen puhdistus, roskakorien tyhjennys ja sänkyjen petaaminen. Vuodevaatteet ja pyyhkeet vaihdetaan yleensä 1-2 kertaa viikossa.
Kaikissa kohteissamme ilmaston kosteus on korkeampi kuin mihin olemme Suomessa tottuneet. Ilmastointilaitteiden runsas käyttö voi aiheuttaa huoneiden tuntumisen kostealta ja tuoksumisen tunkkaiselta. Tämä ongelma voidaan yleensä ratkaista huoneen säännöllisellä tuulettamisella. Paikallista rakennustyyliä ei voi verrata skandinaaviseen standardiin, joten huoneissa voi olla vuotavia ovia ja ikkunoita, kalkkikerrostumia kylpyhuoneissa jne.

ERIKOISRUOKAVALIO
Osassa hotelleja on mahdollista saada erikoisaterioita (esim. gluteeniton, laktoositon), mutta emme voi taata niiden saatavuutta hotelleissa tai lomakohteissa yleisesti. Mikäli sinulla on erikoisruokavalio, olethan itse yhteydessä suoraan hotelliin saatavuuden ja mahdollisten lisäkustannusten selvittämiseksi. 

ATERIAT 

Aamiainen (BB)

Aamiaiseen kuuluu yleensä yhtä lajia leipää, voita, hilloa, kurkkua, tomaattia, yhtä lajia juustoa ja kahvia/teetä. Suuremmissa hotelleissa aamiainen tarjoillaan tavallisesti noutopöydästä.

Puolihoito (HB)
Aamiainen (kuten yllä). Päivällinen tarjoillaan normaalisti noutopöydästä, jossa on tarjolla 1-2 lämmintä ruokaa ja 1-2 lisuketta. Tarjolla on mahdollisesti myös jälkiruokaa. Juomat eivät kuulu hintaan-koskee myös vettä. Sesongin ulkopuolella ateriat voidaan tarjoilla annoksina lautaselle.

All Inclusive (AI)
Aamiainen, lounas ja päivällinen, sekä juomia (paikalliset merkit) hotellin ilmoittamina aikoina. Huomioi, että mitä korkeamman tasoisen hotellin valitset, sitä suurempi valikoima ruokia ja juomia on yleensä tarjolla. Joissakin hotelleissa on lisäksi tarjolla välipaloja, jäätelöä jne. Tämä selviää hotellikuvauksesta.

Ultra All Inclusive (UAI)
Aamiainen, lounas ja päivällinen. välipaloja ja mahdollisesti jäätelöä päivän kuluessa sekä juomia (paikalliset merkit) hotellin ilmoittamina aikoina. Saattaa sisältää myös tiettyjä kansainvälisiä juomalaatuja. UAI hotelleissa on saatavilla juomia ja välipaloja vuorokauden ympäri.

 

Ruoka- ja juomatarjonta riippuu luonnollisesti hotellin tasosta. Tämä tarkoittaa, että kolmen tähden hotellin All Inclusivea ei voi verrata viiden tähden hotellin vastaavaan. Tarjonta vaihtelee jonkin verran eri hotellien välillä: joissakin luksushotelleissa on laajoja noutopöytiä, erillisiä noutopöytiä lapsille, erilaisia välipaloja aikaisesta aamusta myöhäiseen iltaan ja jäätelöä koko päivän. Keskitason hotellin noutopöytä on yksinkertaisempi, ja siinä on usein tarjolla muutamia ruokalajeja. Välipaloja ja jäätelöä on harvoin tarjolla.
 
Huomioi, että hotelli voi muuttaa AI- ja UAI-tarjontaansa sesongin aikana ilman erillistä ilmoitusta Mixx Travelille. On tavallista, että hotelli asettaa All Inclusivessa ja Ultra All Inclusivessa rajoituksia siihen, kuinka monta juomaa saa hakea kerrallaan, ja useimmissa hotelleissa on käytettävä hotellin AI/UAI-ranneketta. Juomia tarjoillaan normaalisti muovimukeista - myös viiniä, olutta ja alkoholijuomia. Aterioita ja juomia ei yleensä tarjoilla pöytiin. Hotelleissa, joissa jäätelö sisältyy, se on tavallisesti tarjolla kerran viikossa tai tiettyinä aikoina, kuten tunnin ajan joka iltapäivä.
 
Jos saavut hotelliin myöhään illalla/yöllä, emme voi taata, että sinua varten on varattu syötävää.


INTERNET
WiFi on tarjolla useimmissa hotelleissa (katso hotellikuvaukset). Sinun on kuitenkin hyvä tietää että yhteys katkeilee helposti ja se on hyvin hidas, varsinkin aikoina, jolloin se on samanaikaisesti monien käytössä. Hotellien nettiyhteydet eivät sovellu työntekoon.


RETKET
Kohteissamme on paljon upeita retkiä tarjolla, ja me haluamme tehdä niille osallistumisen mahdollisimman vaivattomaksi ja nopeaksi. Jos innostut jostakin retkestä, ota yhteyttä oppaisiimme –heidät tapaat bussissa, hotellilla tai soittamalla. Retket voi maksaa käteisellä paikallisessa valuutassa tai euroissa, tai käyttää maksukorttia. Huomaa kuitenkin, että Kreikan kohteissamme käteinen euroissa on ainoa maksuvaihtoehto. Me pidämme huolta siitä, että retket sujuvat mutkattomasti, mutta jos sää tai muut olosuhteet muuttuvat, voimme joutua tekemään tarvittavia muutoksia tai jopa peruuttamaan retken, jos osallistujia ei ole tarpeeksi (vähintään 10 osallistujaa).


VIRHEET JA EPÄKOHDAT
Jos olet tyytymätön matkan aikana, ota rohkeasti yhteyttä oppaisiimme, jotka tekevät parhaansa ratkaistakseen tilanteen ja varmistaakseen, että kaikki ovat tyytyväisiä. He ovat paikalla auttamassa sinua.
Muista myös katsoa "Matkaehdot" -osio, josta löydät tietoa valitusmenettelyistä. Huomaathan, että jos et ole ollut yhteydessä oppaisiimme kohteessa, saattaa tämä mahdollisesti vaikuttaa palautteesi käsittelyyn tai mahdolliseen korvauspyyntöön.