Soitamme sinulle
Nimi Sukunimi
Puhelinnumero
Sähköposti
Koska haluaisit meidän soittavan?

09 4245 4208
Kohteessa

MIXX TRAVELS SERVICE:

Monissa kohteissamme on suomalainen tai skandinaavinen henkilökunta. He ottavat sinut vastaan lentokentällä ja ohjaavat oikeaan bussiin, joka vie sinut hotelliisi. Saapumisajankohdastasi riippuen on tervetuliaistilaisuus joko samana tai seuraavana päivänä. Hotelliin saavuttaessa on kaikkien, jotka haluavat osallistua tervetulotilaisuuteen,  ilmoittauduttava bussista poistuessaan. Huomioithan, että osassa kohteissamme on rajoitetusti oppaita, tai ne ovat kokonaan ilman opaspalveluita.

Ota yhteys matkamyyjiimme matkaa varatessasi, jos sinulla on kysyttävää. Alanyan ulkopuolella olevissa hotelleissa ei ole hotellipäivystyksiä. Oppaamme ovat aina tavoitettavissa puhelimitse, ja numero löytyy tervetulokirjeestä, jonka saat bussissa tai tervetuliaistilaisuudessa hotellissa. Jos et ole varannut lentokenttäkuljetusta ja/tai olet hankkinut majoituksen itse, ota yhteys oppaisiimme lentokentälle saavuttuasi, saadaksesi puhelinnumeron oleskelupaikkaasi lähimpänä olevaan toimistoon.


Jokaisessa kohteessamme on tarjolla monia retkiä. Ne esitellään lentokenttäkuljetuksen aikana ja tervetuliaistilaisuudessa, jossa niitä voi varata. Varaaminen on mahdollista myös hotellipäivystyksellä tai puhelimitse. Retket maksetaan käteisellä paikallisessa valuutassa, Euroissa, tai tietyillä maksukorteilla joko kohdetoimistossa tai suoraan oppaille. Tiedot ja hinnat, jotka ovat esitteessämme, ovat vain suuntaa antavia, ja ne voivat muuttua sesongin aikana. Kiertomatkoilla, retkillä ja muissa aktiviteeteissa on suomalainen, skandinaavinen tai paikallinen englantia puhuva opas. Pidätämme oikeuden muutoksiin ja tarvittaviin toimenpiteisiin sään tai muiden syiden estäessä retken toteutumisen tai jos osanottajamäärä on liian pieni (minimiosallistujamäärä 10 henkilöä) 

.

LENTOKENTTÄKULJETUKSET:

Kuljetukset lentokentän ja hotellin välillä eivät sisälly matkan hintaan, mutta ne voi ostaa erikseen. Kuljetuksissa on mukana paikallinen, skandinaavinen, suomalainen tai englanninkielinen opas. On tärkeää että menet matkatavarat saatuasi suoraan bussillesi. Bussit odottavat vain rajallisen ajan. Jos jostain syystä joudut odottamaan passintarkastuksessa, matkatavara-aulassa tms. täytyy jonkun matkaseurueesta mennä lentokenttäbussille. Siksi suosittelemme että viisumit jne. ovat valmiina jo ennen lähtöä. Matkatoimisto ei ole vastuussa jos tulet myöhässä lentokenttäbussille.

Lentokenttäkuljetus pitää ostaa ennen lähtöä. Emme voi taata, että bussissa on tilaa, jos kuljetusta ei ole varattu etukäteen. Asiakkaat, jotka ovat ostaneet pelkän kuljetuksen, kuljetetaan Mixx Travelin toimistoon Alanyassa. Nouto lähtöpäivänä tapahtuu myös sieltä. Ota yhteys oppaisiin saadaksesi tietoa noutoajasta. 


VIRHEET JA EPÄKOHDAT:

Jos tunnet että jokin on mennyt pieleen, älä menetä omia tai matkakumppanisi hermoja, vaan ota yhteyttä oppaisiin. He yrittävät mielellään ratkaista asian jo paikan päällä, jotta kaikki olisivat tyytyväisiä. Katso myös “yleiset valmismatkaehdot” valitusmenettelyistä. Huomioi ettei meillä ole suomalaisia tai skandinaavisia oppaita Kreetalla, Thaimaassa, Pohjois-Kyproksella tai Jordaniassa. Paikalliset englanninkieliset oppaat ovat aina tavoitettavissa puhelimitse. Numeron löydät tervetulokirjeestä, jonka saat bussissa tai hotellissa järjestettävässä tervetuliaistilaisuudessa.


VIINIÄ & KUKKIA / PALVELUTILAUS :

Haluatko yllättää matkakumppanisi tai jonkun, joka matkustaa meidän kanssamme merkkipäivän tai muun tärkeän tilaisuuden johdosta? Ota yhteys matkamyyjiimme, he auttavat sinua.


KORKEA- / MATALASESONKI :

Hotelleillamme ja kohteillamme on erilainen luonne matkustettaessa korkea- tai matalasesongin aikaan.

Korkeasesonki on normaalisti kesäkuun alusta syyskuun loppuun. Suosittelemme että valitset matalasesongin aikana sekä korkeasesongin alussa ja lopussa parempitasoisen hotellin. Monet pienet hotellit Välimeren alueella lämmitetään aurinkoenergialla ja siksi saattaa sekä lämpöä että lämmintä käyttövettä olla saatavilla rajoitetusti. Matalasesongin aikana monet hotellit sulkevat ulkorakennukset ja -palvelut, kuten ravintolat, uima-altaat, vesiliukumäet, jne. Hotellien viihde- ja aktiviteettitarjonta on vähäisemmän asiakasmäärän johdosta myös hyvin rajoitettua.

Huomioithan myös että monet alueen ravintolat, baarit jne. voivat olla suljettuina matalasongin aikana, ja kohteet ovat yleensäkin rauhallisempia niinä aikoina, jolloin alueella ei ole paljon matkailijoita.


VILINÄÄ JA VILSKETTÄ :

Suurimmassa osassa turistikohteista on paljon elämää ja vilskettä. Hotellia ympäröiviltä kaduilta, läheisistä hotelleista, hotellin omista palveluista jne. saattaa kantautua “elämän ääniä”, vaikka sitä ei ole erikseen kerrottu hotellikuvauksessa. Keskustassa sijaitsevien hotellien ympäristössä on luonnollisesti elämää, liikennettä, ravintoloita, baareja jne. Useimmissa kohteissa rakennetaan myös jatkuvasti uutta, ja rakentamisesta saattaa kantautua meteliä. Paikallisviranomaiset ilmoittavat meille hyvin harvoin etukäteen näistä rakennustöistä. Meillä ei ole mahdollisuuksia puuttua näihin rakennustöihin emmekä siksi voi olla vastuussa niiden aiheuttamasta häiriöstä. Suurimmat rakennustyöt tehdään toki matalasesongin aikana.


ELÄIMET JA HYÖNTEISET :

Huolimatta hotellien tasosta, saattaa huoneessasi/huoneistossasi esiintyä hyönteisiä, kuten muurahaisia, hyttysiä, torakoita jne. Ilmoita tällöin oppaille tai hotellin vastaanottoon, jotta he voivat aloittaa hyönteisten karkotuksen. Voit suojautua hyttysten pistoilta käyttämällä hyttyskarkotetta, jota on saatavilla apteekista tai suuremmista kaupoista. Irrallaan juoksevat koirat voivat haukkua, emmekä me voi asialle mitään. Hotellialueella voi myös olla kissoja. Toivomme ettei niitä ruokita!


SAIRAUDET JA VARKAUDET :

Jos sairastut, joudut onnettomuuteen tai ryöstön uhriksi - ota välittömästi yhteys oppaisiimme. He auttavat sinua kaikissa käytännön toimissa, kuten lääkärikäynneissä, rikosilmoituksissa jne. Muista aina pyytää kirjallinen todistus, jos aiot vaatia korvausta esim. vakuutusyhtiöstä kotiinpaluusi jälkeen. Me emme sitoudu säilyttämään näitä dokumentteja. Sinä olet itse vastuussa myös arvotavaroistasi, rahoistasi ja passistasi matkan aikana. Me emme vastaa arvotavaroistasi, niiden hävitessä esimerkiksi hotellin tallelokerosta tms.


OSTOKSET :

Me emme vastaa ostoksistasi, tai jos olet mielestäsi tullut petetyksi kaupanteossa. Emme ota vastuuta myöskään kaupanteosta suosittelemissamme liikkeissä. Suositukset perustuvat hyviin kokemuksiin ja hyvään maineeseen. Emme myöskään neuvottele puolestasi suosittelemistamme liikkeistä ostetttujen tavaroiden mahdollisista korjauksista - riippumatta oppaiden tai myyjän antamista tiedoista. Sinun tulee olla tarkkana tullimääräysten noudattamisessa, varsinkin jos ostat suuria määriä tavaroita ja haluat kuljettaa ne Suomeen. Me emme vastaa mistään tuotteista ja tavaroista, jotka kuljetat Suomeen.


TUOTEVÄÄRENNÖKSET :

Monissa kohteissa, erityisesti markkinoilla ja basaareissa, on laaja valikoima tunnettujen merkkituotteiden kopiota, esimerkiksi vaatteita, kenkiä, laukkuja, silmälaseja jne. Tavarat ovat usein hyvin halpoja ja huonolaatuisia! Ole tarkkana, ettet sekoita aitoja tuotteita väärennöksiin. Muistathan, että on ankarasti kiellettyä tuoda tuoteväärennöksiä kotimaahan. Mixx Travel ei vastaa Suomeen viemistäsi tuotteista tai tavaroista!


HISTORIALLISET LÖYDÖKSET :

Turkista on kiellettyä viedä pois historiallisia ja arkeologisia esineitä, mukaan luettuna kivet, jos niistä ei ole kirjallista lupaa. Rikkomuksista voi seurata sakkoja ja vankilatuomio. Mixx Travel ei ole vastuussa tällaisista tapauksista.

 

ESITTEEN JA KOTISIVUJEN KUVAT :

Jotkut kotisivujen kuvat on otettu laajakulmaobjektiivilla. Tästä johtuen esim. uima-altaat ja huoneet näyttävät suuremmilta kuin mitä ne todellisuudessa ovat. Huonekuvissa voi olla suuriakin eroja sisustuksessa, ulkonäössä, huonekaluissa jne.

 

ASUMINEN

 

BUDJETTI- / EKO-HUONEET :

Joissakin hotelleissa voit valita budjettihuoneen tai -huoneiston. Jos mitään muuta ei ilmoiteta, vastaa tämä hotellin perushuonetta /huoneistoa. Huoneen sijainti saattaakin sitten olla huonompi, ilman näköalaa, rajoitetulla päivänvalolla pohjakerroksessa tms. Joissakin budjettihuoneissa ei ole parveketta tai terassia.

 

LOMAHUONEISTOT :

Asuessasi huoneistossa, ei majoitukseen sisälly ruokailuja, mutta useimmissa paikoissa voi aamiaisen ostaa suoraan ravintolasta. Huoneistossa majoittujien kannattaa ottaa mukaan omaa kahvia, (sekä suodatinsuppilo ja suodatinpaperia, jos huoneiston varustukseen ei kuulu kahvinkeitintä), sekä hankkia tiskausvälineet ja WC-paperia. Suurimmassa osassa huoneistoista on saavuttaessa jonkin verran WC-paperia, mutta loput pitää ostaa itse. Huomioi myös, että keittiövälineitä on suhteellisen rajoitetusti, eikä esimerkiksi kahvinkeitintä, leikkuulautaa, kulhoja, vateja eikä leipäveistä ole aina saatavilla. Joissakin huoneistohotelleissa ei myöskään ole yhteisiä lisäpalveluita.

 

Studio / Yksiö :

Studioissa on yksi huone, jossa on sänky ja keittomahdollisuus.


Kaksio :

Kaksioissa on makuuhuone ja olohuone, jossa on keittomahdollisuus, Olohuoneessa on lisäksi yksi tai useampia vuodesohvia.


Kolmio :

Kolmioissa on kaksi makuuhuonetta ja olohuone, jossa on keittomahdollisuus. Olohuoneessa on lisäksi yksi tai useampia vuodesohvia. Joissakin kolmioissa on erillinen keittiö.

 

HOTELLIKATEGORIAT :

X: Halvin majoitustyyppimme. Yksinkertainen hotelli tai pensionaatti - kaikissa huoneissa on suihku ja WC.

XX: 
Samantasoinen kuin X-tason hotelli, mutta siellä on usein sisääntuloaula tai vastaanotto, baari ja aamiaisravintola. Joissakin hotelleissa on uima-allas. Jos hotellissa ei ole yhteisiä palveluita, voi hotellissa olla useampia majoitusvaihtoehtoja kuin X-tason hotellissa.

XXX: 
Keskitason hotelli, jossa on enemmän palveluita, kuten aula, baari, ravintola ja uima-allas. Kaikissa huoneissa on suihku, WC ja usein parveke.

XXXX: 
Keskitasoa parempi hotelli, jossa on hyvät palvelut. Kaikissa huoneissa on suihku ja WC, usein parveke, TV, minibaari, puhelin ja ilmastointi.

XXXXX: 
Luksushotelli monilla mukavuuksilla.

Annamme plussan, jos hotelli on mielestämme hieman annettua luokitusta parempi.
 

Huomaa, että hotellin luokitus annetaan hotellikokonaisuudelle. Yleissääntönä: Mitä enemmän palveluita, sitä korkeampi luokitus.

 

HOTELLISÄÄNNÖT :

Suurimmalla osalla hotelleista ja huoneistoista on omat majoittumis sääntönsä. Useimmissa hotelleissa ei ole sallittua tuoda huoneisiin tai hotellialueelle ruokia ja juomia, joita ei ole ostettu hotellista. Joissakin hotelleissa ollaan hyvin tarkkoja tämän säännön noudattamisessa, ja niissä voidaan jopa takavarikoida kaikki hotelliin ulkoa tuodut ruoat ja juomat. Huoneisiin/huoneistoihin ei myöskään saa tuoda vieraita, joita ei mainita osanottajatodistuksessa.

Hotelli/huoneistohotelli perii todennäköisesti lisämaksua lastensängystä, ilmastoinnista, tallelokerosta, aktiviteeteista sekä mahdollisista hotellin rakennuksille tai irtaimistolle aiheutetuista vahingoista. Lisämaksu maksetaan suoraan hotelliin ennen uloskirjautumista. Joissakin hotelleissa on huoneissa minibaari. Sitä ei saa käyttää mukana tuotujen juomien tai elintarvikkeiden säilytykseen. Joissakin hotelleissa peritään sisäänkirjautumisen yhteydessä takuumaksu (käteisellä tai luottokorttivarauksena) esim. minibaarin käytöstä, ravintola-, allaspyyhe- tai rantapyyhemaksuista jne. Takuumaksu maksetaan takaisin/hyvitetään uloskirjautumisen yhteydessä kun kaikki asiakkaalle kertyneet maksut on maksettu.

 

ESTEETTÖMYYS :

Kohteitamme ei voi luokitella esteettömiksi - maasto on usein kumpuilevaa ja jalkakäytävien reunat hyvin korkeita. Hotelleitamme ja huoneistojamme ei voi myöskään luokitella esteettömiksi, ellei toisin erikseen mainita hotellikuvauksessa.

Huomioi että vain harvassa hotellissa ja huoneessa on mm. leveämmät ovisyvennykset, apuvälineitä WC:ssä, suurempi hissi jne. soveltuakseen esteettömälle liikkumiselle rullatuolilla. Estettömät hotellit löytyvät useimmiten korkeamman luokituksen hotelleista.

Ole varaamisen yhteydessä matkamyyjiimme löytääksemme juuri sinun vaatimuksillesi sopivan hotellin.

 

SÄNGYT :

Huoneissa, joissa on kolme sänkyä, saattaa kolmas sänky olla tuotu sinne vain oleskelusi ajaksi. Huoneessa voi olla ahdasta, ja lisävuode ei useimmiten ole samaa tasoa kuin muut sängyt. Normaalisti yhdessä huoneessa ei saa yöpyä yli kolmea henkilöä.

Kaksioiden lisävuoteet kolmannelle ja neljännelle henkilölle ovat useimmiten olohuoneessa olevia vuodesohvia.

 

SIIVOUS :

Huoneesi siivous voi tapahtua joko aamulla tai iltapäivällä. Huone siivotaan normaalisti kolme kertaa viikossa. Lattiat pestään, kylpyhuone siivotaan yksinkertaisesti, roskakorit tyhjennetään ja sängyt pedataan. Vuodevaatteet ja pyyhkeet vaihdetaan yleisesti 1-2 kertaa viikossa.

 

ATERIAT / RUOKAILUT :
Aamiainen (BB):
Aamiaiseen kuuluu yleensä yhtä lajia leipää, voita, hilloa, kurkkua, tomaattia, yhtä lajia juustoa ja kahvia/teetä. Suuremmissa hotelleissa aamiainen tarjoillaan tavallisesti noutopöydästä.

 
Puolihoito (HB):
Aamiainen (kuten yllä). Päivällinen tarjoillaan normaalisti noutopöydästä, jossa on tarjolla 1-2 lämmintä ruokaa ja 1-2 lisuketta. Tarjolla on mahdollisesti myös jälkiruokaa. Juomat eivät kuulu hintaan.

 
All Inclusive (AI):
Aamiainen, lounas ja päivällinen, sekä juomia (paikalliset merkit) hotellin ilmoittamina aikoina. Huomioi, että mitä korkeamman tasoisen hotellin valitset, sitä suurempi valikoima ruokia ja juomia on yleensä tarjolla. Joissakin hotelleissa on lisäksi tarjolla välipaloja, jäätelöä jne. Tämä selviää hotellikuvauksesta.

 
Ultra All Inclusive (UAI):
Aamiainen, lounas ja päivällinen. välipaloja ja mahdollisesti jäätelöä päivän kuluessa sekä juomia (paikalliset merkit) hotellin ilmoittamina aikoina. Saattaa sisältää myös tiettyjä kansainvälisiä juomalaatuja.

 

Ruoka- ja juomatarjonta riippuu luonnollisesti hotellin tasosta. Tämä tarkoittaa että kolmen tähden hotellin All Inclusivea ei voi verrata viiden tähden hotellin vastaavaan. Tarjonta vaihtelee jonkin verran eri hotellien välillä: Joissakin luksushotelleissa on tarjolla mahtavia noutopöytiä, joissa on laaja tarjonta, erillisiä noutopöytiä lapsille, erilaisia välipaloja aikaisesta aamusta myöhäiseen iltaan ja jäätelöä koko päivän. Keskitason hotellissa noutopöytä on yksinkertaisempi, ja siinä on usein tarjolla muutamia ruokalajeja. Välipaloja ja jäätelöä on harvoin tarjolla.

 
Huomioi, että hotelli voi muuttaa AI- ja UAI-tarjontaansa sesongin aikana ilman että Mixx Travelilla on mahdollista vaikuttaa asiaan. On tavallista, että hotelli asettaa All Inclusivessa ja Ultra All Inclusivessa rajoituksia kuinka monta juomaa saa hakea kerrallaan, ja useimmissa hotelleissa on käytettävä hotellin AI / UAI -ranneketta. Juomia tarjoillaan normaalisti muovimukeista - myös viiniä, olutta ja alkoholijuomia. Hotelleissa, joissa jäätelö sisältyy, on se tavallisesti kerran viikossa tai tiettyinä aikoina, kuten tunnin ajan joka iltapäivä. Nämä ovat hotellien asettamia sääntöjä, joihin Mixx Travel ei voi vaikuttaa.

 

INTERNET :

WiFi on tarjolla useimmissa hotelleissa (katso hotellikuvaukset). Sinun on kuitenkin hyvä tietää että yhteys katkeilee helposti ja se on hyvin hidas, varsinkin aikoina, jolloin se on samanaikaisesti monien käytössä.

 

KOTIINLÄHTÖPÄIVÄ :

Kansainvälisten hotellisääntöjen mukaisesti on huoneet luovutettava viimeistään kello 12:00 lähtöpäivänä. Valitettavasti usein on vaikeaa saada lupaa pitää huonetta tämän ajankohdan jälkeen, koska ne on saatava luovutuskuntoon tuleville asiakkaille. Voit mahdollisesti sopia hotellin kanssa myöhäisestä uloskirjautumisesta maksamalla lisämaksun. Tämä pitää sopia paikan päällä. Matkaasi kuuluvat ruokailut päättyvät normaalisti myös kello 12:00.

Titteli

Postin sisältö

Etunimi
Sukunimi
Sähköposti
OK

Sähköposti lähetettiin

Varoitus

Sähköpostia ei lähetetty